Va multumesc ca ma vizitati,si va doresc o sedere placuta pe acest blog.
Glitter Photos

sâmbătă, 24 martie 2012

Reteta de Tort diplomat

 Tort diplomat 



 Aceasta reteta am luat-o de undeva de pe net,nu stiu cui apartine dar este foarte buna.


1 blat de tort cu diametrul de 26 cm
1/2 cana zahar
1/2 cana lapte
3 galbenusuri
500ml smantana pentru frisca
3 pliculete zh vanilat
2 pliculete gelatina
fructe din compot (eu am folosit piersici)
Se pune intr-o craticioara antiaderenta,pe foc,galbenusurile ,zaharul si laptele,si se amestaca bine la foc mic pana se face o ciulama groasa.Se da la rece intr-o alta oala cu apa rece.
Se dizolva gelatina in apa rece cam 1/2 cana de apa.apoi se dizolva pe baie de aburi.
Se bate smantana cu o lingurita de zahar pudra cu aroma de vanilie si una doua picaturi de zeama de lamaie..
In budinca de galbenus se incorporeaza gelatina,apoi se toarna budinca peste frisca si cu ajutorul unei linguri de lemn se amesteca usor ,cu miscari de jos in sus.
Se scurg fructele de zeama (pe care nu o aruncam ,ci insiropam blatul) si se taie in cubulete mici.Se incorporeaza si ele in crema dupa ce s-au scurs bine de zeama.
Tapetam forma cu inel detasabil sau chiar si o oala cu diametrul ca cel al blatului ,cu folie transparenta,si punem prima foaie a blatului ,imsiropam,se toarna jumatate din crema,apoi iar blat,iar insiropam si apoi ultima portie de crema,si iar blat insiropat.se acopera cu folie transparenta si se da la rece pentru cel putin 4 ore,eu am lasat peste noapte.Se scoate si se orneaza dupa bunul plac

2 comentarii:

  1. Tortul diplomat este printre preferatele mele.Pup!
    Bun venit in blogosfere.Imi pare bine de cunostinta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru vizita Dia,si pentru primirea calduroasa in familia blogarilor.

    RăspundețiȘtergere