Va multumesc ca ma vizitati,si va doresc o sedere placuta pe acest blog.
Glitter Photos

miercuri, 7 martie 2012

Panna Cotta in 3 culori

 Un desert deosebit de fin si foarte gustoas,e mai greu de realizat ,nu ca tehnica ci ca timp de inchegare al fiecarui strat in parte.Revin si cu reteta imediat ce il  culc pe pitic.
Am revenit desi nu am poze ,la realizarea acestui deliciu,postez reteta,pe care am" cules-o" de undeva de pe net.

RETETA:
INGREDIENTE:
45O ml frisca lichida
150 ml lapte proaspat
3 lingurite de zahar
15 gr gelatina
1 lingurita esenta de vanilie
20 gr cacao
1 lingurita ness


Frisca impreuna cu laptele se pun  intr-o craticioara antiaderenta ,la foc mic,cand da in fiert se adauga si zaharul,se mai lasa 1 minut pe foc,se da deoparte si se lasa la racorit.
Acum vine momentul in care trebuie sa impartim in mod egal ,acest amestec,in 3 parti.
Se pune gelatina la hidratat in putina apa si se imparte cate 5 gr pentru fiecare strat:pentru cel de cacao,de ness,si de vanilie.

1.Stratul de cacao  se desface cacaoa cu putin din amestecul de mai sus,amestecand cu grija pentru a se desface toate cocoloasele.Se toarna peste portia de amestec de frisca cu lapte ,se adauga gelatina inmuiata pe baie de abur sau in microunde ,pentru cateva secunde.(ATENTIE:gelatina nu se fierbe,pentru ca isi pierde proprietatile de inchegare.) Amestecam totul cu gelatina dizolvata ,si strecuram amestecul,pentru a nu exista cocoloase in panna cotta noastra.Se  toarna compozitia intr-o caserola,nici prea mare nici prea mica,cat sa incapa lejet cele 3 straturi,si se da la rece,pana la inchegarea stratului.Eu am dat la congelator pt circa 10 minute.Intre timp facem si celalalt strat. 

2.Stratul de ness , se procedeaza intocmai ca la stratul de cacao,doar ca aici se pune doar ness-ul .Se toarna compozitia de ness peste stratul bine intarit de cacao.Se da caserola la rece.

3.Stratul de vanilie ,se procedeaza ca la celelalte straturi,diferenta este ca aici se pune doar vanilia,si prin urmare acest strat va fi alb.Se adauga si acest strat peste celelalte, intarite fiind.

Acum ca am terminat cele 3 straturi,eu l-am lasat la frigider peste noapte .
Pentru a scoate cu usurinta Panna Cotta din caserola,se scufunda pentru cateva secunde,caserola in apa fierbinte,si apoi se rastoarna pe platoul de servire.Cam asta este toata munca la aceasta "bunatate". 







PS:Straturile se pot face in orice ordine doriti

                                                           POFTA MARE!

2 comentarii:

  1. Ce bine arata!!!!! si sunt sigura ca si gustul a fost divin. Trebuie neaparat sa fac si eu aceasta reteta. Pana acum nu am incercat sa fac Panaa Cotta dar cred ca la prima ocazie acesta va fi desertul....
    Felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine ai venit Corina,la cat de bine arata,atat este de buna.Inearca si nu ve-i regreta.Te mai astept pe aici.te pup

    RăspundețiȘtergere